• Συμβουλες οδηγησης

    services-2-3
    Ασφαλης

    οδηγηση

    Η σωστή θέση οδήγησης
    Οδηγείτε άνετα και με ασφάλεια

    Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με άνετο και ασφαλή τρόπο ξεκινάει από τη σωστή θέση οδήγησης. Αυτή θα σας παρέχει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο του αυτοκινήτου και θα σας κρατάει σε εγρήγορση και προστατευμένους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Δείτε πώς μπορείτε να καθορίσετε την καλύτερη θέση οδήγησης:

    1. Η πλάτη του καθίσματος πρέπει να είναι ρυθμισμένη κατά τρόπο που οι ωμοπλάτες σας να ακουμπάνε στην πλάτη του καθίσματος, η μέση σας να εφαρμόζει στο κάθισμα και η λεκάνη σας να ακουμπάει καλά στην καμπύλη του καθίσματος. Μη γέρνετε το κάθισμά σας προς τα πίσω, καθώς αυτή η θέση δεν στηρίζει τη μέση σας και μπορεί να σας προκαλέσει προβλήματα αν οδηγείτε για μεγάλες αποστάσεις.

    2. Ρυθμίστε το κάθισμα με τρόπο που οι γοφοί σας να υποστηρίζονται από το κάθισμα. Η βάση του καθίσματος πρέπει να είναι κοντά στο πίσω μέρος των γονάτων σας. Βεβαιωθείτε ότι το κάθισμα είναι ρυθμισμένο σε τέτοια θέση, ώστε τα πόδια σας να είναι ελαφρώς λυγισμένα όταν πατάτε τα πεντάλ στο δάπεδο.

    3. Σε όλα τα μοντέλα της Mitsubishi το ύψος του τιμονιού μπορεί να ρυθμιστεί. Θα πρέπει να ρυθμιστεί σε ύψος που οι καρποί σας να βρίσκονται ακριβώς στο πάνω μέρος του τιμονιού, όταν και τα δύο χέρια είναι τεντωμένα. Τα χέρια σας θα πρέπει να είναι λυγισμένα όταν κρατάτε το τιμόνι λίγο πάνω από τη μέση. Βεβαιωθείτε ότι οι αντίχειρές σας είναι τεντωμένοι προς τα πάνω και όχι τυλιγμένοι προς το μέσα μέρος του τιμονιού. Έτσι θα αποφύγετε την εξάρθρωσή τους σε περίπτωση σύγκρουσης από πίσω.

    4. Το προσκέφαλο λειτουργεί ως στήριγμα σε περίπτωση ατυχήματος. Πρέπει να είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε το κέντρο του να βρίσκεται στη βάση του κρανίου και να είναι όσο πιο κοντά στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας. Οι ρυθμίσεις του προσκέφαλου είναι σημαντικές, καθώς η σωστή θέση του μπορεί να αποτρέψει τραυματισμούς από απότομες κινήσεις (όταν το κεφάλι τινάζεται απότομα προς τα πίσω έπειτα από σύγκρουση από το πίσω μέρος).

    Στροφές με ασφάλεια

    Η υποστροφή είναι η κατάσταση στην οποία το αυτοκίνητό σας τείνει να πάρει μια στροφή πιο ανοιχτά σε σχέση με τη διεύθυνση των μπροστινών τροχών και δίνει την εντύπωση ότι ολισθαίνει πάνω στους μπροστινούς τροχούς του. Η υπερστροφή είναι η κατάσταση στην οποία το αυτοκίνητό σας τείνει να πάρει μια στροφή πιο κλειστά σε σχέση με τη διεύθυνση των μπροστινών τροχών. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ολισθαίνει προς τα εμπρός και μπορεί να πλαγιολισθήσει γύρω από το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Η Mitsubishi έχει αναπτύξει διάφορα συστήματα υψηλής τεχνολογίας για να αποτρέψει την εμφάνιση αυτών των καταστάσεων.

    Το σύστημα ASTC σας βοηθάει να αποφύγετε τις καταστάσεις υποστροφής και υπερστροφής.

    Ο οδηγός μπορεί να διορθώσει την υποστροφή πατώντας λιγότερο το γκάζι. Έτσι το αυτοκίνητό σας θα μειώσει ταχύτητα και οι μπροστινοί τροχοί θα ανακτήσουν την πρόσφυσή τους. Οι οδηγοί των οχημάτων Mitsubishi δεν έχουν να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα επειδή μπορούμε να εξοπλίσουμε όλα τα μοντέλα με ένα ηλεκτρονικό σύστημα Ενεργητικής ευστάθειας και Ελέγχου πρόσφυσης (ASTC). Το σύστημα αυτό ανιχνεύει αυτόματα την ολίσθηση των τροχών και ανταποκρίνεται άμεσα μειώνοντας ηλεκτρονικά την ισχύ στον κινητήρα ή ανακόπτοντας την ταχύτητα στον εν λόγω τροχό εφαρμόζοντας ειδική πέδηση. Ο οδηγός σχεδόν δεν θα αντιληφθεί την παρέμβαση του συστήματος και μπορεί να συνεχίσει με ασφάλεια την πορεία του.

    Τεχνολογίες S-AWC Μέγ. 50 χαρακτήρες

    Η υποστροφή και η υπερστροφή είναι προβλήματα που κατά βάση δεν απασχολούν τους οδηγούς οχημάτων Mitsubishi που είναι εξοπλισμένα με σύστημα τετρακίνησης (AWC). Το AWC είναι ένα σύστημα που βασίζεται στην τεχνολογία δυναμικού ελέγχου σε όλους τους τροχούς και χρησιμοποιεί τη μέγιστη πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών για να διασφαλίσει τη βέλτιστη δυνατή απόδοση σε κάθε συνθήκη. Η Mitsubishi έχει αναπτύξει αυτήν την τεχνική έπειτα από πολυετείς συμμετοχές σε διεθνείς αγώνες ράλι ανώτατου επιπέδου. Η τελευταία έκδοση του AWC είναι το Super All Wheel Control (S-AWC). Αυτή η τελευταία τεχνολογία ενσωματώθηκε στο κορυφαίο μοντέλο της Mitsubishi, το Lancer Evolution. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το σύστημα αυτό είναι ασυναγώνιστο και ότι προσφέρει στο τελευταίο μοντέλο Evolution την ικανότητα να συνεχίσει την ήδη εκπληκτικά δυναμική φήμη των προηγούμενων εννέα μοντέλων. Όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις, το S-AWC μπορεί να προσαρμοστεί για επιφάνειες με χιόνι, χαλίκι ή άσφαλτο με το πάτημα ενός διακόπτη.

    - ACD (ενεργό κεντρικό διαφορικό): Στο κέντρο του συστήματος S-AWC βρίσκεται ένα ενεργό κεντρικό διαφορικό. Σε αντίθεση με τα παθητικά συστήματα που αντιδρούν μόνο στην ανίχνευση απώλειας πρόσφυσης σε κάποιον άξονα, το ACD λαμβάνει επίσης ηλεκτρονικές πληροφορίες από το σύστημα S-AWC για να προσδιορίσει τον βέλτιστο καταμερισμό ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και στη συνέχεια τη διανέμει μέσα ενός υδραυλικού συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων.

    - Ενεργητικός έλεγχος περιστροφής (AYC): Το AYC παραμένει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του Lancer Evolution όσον αφορά τα οχήματα δρόμου και έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο για τη δέκατη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου. Όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πλευρική και διαμήκη επιτάχυνση, τη γωνία στροφής και την ταχύτητα των τροχών και μοιράζει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών ανάλογα με τις ανάγκες. Επιπλέον, το νέο Lancer Evolution έχει πλέον την ικανότητα να συγκρίνει τη «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου έναντι των ενεργειών που σκοπεύει να λάβει ο οδηγός και χρησιμοποιώντας το AYC να προβεί στις απαραίτητες ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν στον οδηγό να εκτελέσει τις ενέργειες που επιθυμεί. Επιπλέον, το Lancer Evolution διαθέτει πλέον μια πρόσθετη δυνατότητα να εφαρμόζει δύναμη πέδησης στους μπροστινούς τροχούς ανεξάρτητα, όταν έχουν επιτευχθεί τα όρια του πίσω διαφορικού του AYC, ώστε να παρέχει ακόμα περισσότερη ροπή εκτροπής για να υποστηρίξει το πίσω διαφορικό του AYC και να αυξήσει τις ικανότητες στροφής.

    - Ενεργός έλεγχος ευστάθειας και πρόσφυσης (AYC): Χρησιμοποιώντας αισθητήρες τοποθετημένους γύρω από το αυτοκίνητο, ο ενεργός έλεγχος ευστάθειας επιτρέπει την άμεση ανίχνευση της ολίσθησης των τροχών, είτε στο μπροστινό είτε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και εφαρμόζοντας στρατηγικά μεμονωμένη πέδηση σε κάθε τροχό, ανάλογα με τις ανάγκες αποτρέψει την απώλεια ελέγχου. Το σύστημα ενεργού ελέγχου πρόσφυσης διασφαλίζει σταθερή εκκίνηση από σταθερή θέση. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει τόσο άμεση και ομαλή αντίδραση, που ο οδηγός συχνά δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της.

    - Σπορ ABS: Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί αισθητήρες και στους τέσσερις τροχούς για να αποτρέψει το κλείδωμά τους ακόμα και στο πιο απότομο φρενάρισμα. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε στο μέτρο του δυνατού να μην έχει παρεμβατική λειτουργία και παρέχεται πλήρες με ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης (EBD) που διασφαλίζει ότι ο κάθε τροχός διαθέτει ανά πάσα στιγμή τη μέγιστη δυνατή διαθέσιμη δύναμη πέδησης. Επιπλέον, το σύστημα λαμβάνει επίσης δεδομένα από τον αισθητήρα γωνίας στροφής τιμονιού. Αυτό σημαίνει ότι υπό συνθήκες ABS (πλήρης πέδηση) η δύναμη πέδησης στον αριστερό και τον δεξιό τροχό μπορεί να αλλάξει από τη μονάδα ABS ώστε να βελτιωθούν οι ικανότητες «εσωτερικής στροφής» κατά το στρίψιμο σε γωνία.

    Οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις

    Μην αποκοιμηθείτε

    Πολλά ατυχήματα συμβαίνουν όταν οι άνθρωποι οδηγούν για μεγάλα διαστήματα και αρχίζουν να νυστάζουν. Εδώ θα βρείτε διάφορες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κρατηθείτε ξύπνιοι και σε εγρήγορση όταν οδηγείτε.

    1. Όταν οδηγείτε μεγάλες αποστάσεις με σύστημα σταθεροποίησης ταχύτητας σας συνιστούμε να το απενεργοποιείτε ανά τακτά διαστήματα. Το σύστημα σταθεροποίησης ταχύτητας προσφέρει οικονομική και ευχάριστη οδήγηση, αλλά η οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις μπορεί να σας προκαλέσει υπνηλία και το σύστημα σταθεροποίησης ταχύτητας να επιδεινώσει αυτή την κατάσταση. Η ικανότητα του συστήματος ελέγχου ταχύτητας να διατηρεί την ταχύτητα σταθερή μπορεί, μετά από λίγο, να μειώσει την αυτοσυγκέντρωσή σας. Όταν υπάρχει ποικιλία στην οδηγική σας συμπεριφορά θα παραμένετε συγκεντρωμένοι και θα μπορείτε να επιταχύνετε ή να επιβραδύνετε άμεσα όποτε είναι απαραίτητο.

    2. Όταν οδηγείτε μεγάλες αποστάσεις σας συνιστούμε να μην καταναλώνετε βαριά τρόφιμα. Παραμείνετε αδρανείς για περίπου δύο ώρες. Η γρήγορη κατανάλωση φαγητού θα σας φέρει υπνηλία. Τα λιπαρά και βαριά φαγητά συμβάλλουν στο αίσθημα υπνηλίας. Είναι προτιμότερο να τρώτε ελαφριές τροφές, όπως σαλάτες και φρούτα κατά την οδήγηση, ώστε το μυαλό σας να είναι καθαρό.

    3. Ιδίως σε μακρινά ταξίδια, κάνετε συχνές στάσεις. Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, η οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις απαιτεί συχνές στάσεις ξεκούρασης: τουλάχιστον μία στάση κάθε δύο ώρες. Η κούραση μπορεί να σας καταβάλει άμεσα. Μην αμελείτε σημάδια γενικής δυσφορίας και πόνους στους μύες του αυχένα, των χεριών και των ώμων. Το σώμα σας σας ενημερώνει ότι χρειάζεται ένα διάλειμμα. Συνδυάστε στάσεις για τουαλέτα και γέμισμα του ρεζερβουάρ σε πρατήρια βενζίνης, περπατήστε λιγάκι, καθαρίστε το μυαλό σας και φάτε κάτι. Αν είστε πραγματικά κουρασμένοι, κοιμηθείτε για λίγο. Μην σταθμεύετε ποτέ στην ερημιά για να ξεκουραστείτε. Προτιμήστε να σταθμεύσετε κοντά σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή φορτηγό. 

    4. Ακούτε γρήγορη μουσική με έντονο ρυθμό. Εκτός εάν το θέμα της συζήτησης σας ενθουσιάζει, οι ραδιοφωνικές συζητήσεις μπορούν να μειώσουν την εγρήγορσή σας. Αντίθετα, ακούστε χαρούμενη μουσική, ειδικά μουσική που σας κάνει να θέλετε να τραγουδήσετε και εσείς. Τα ακουστικά συστήματα Mitsubishi Rockford σας παρέχουν εμπειρία συναυλιακού χώρου που θα σας κρατήσει σε εγρήγορση ακόμα και στα πιο μακρινά ταξίδια.
  • Service-promotion-photo-2

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ ΓΙΑ SERVICE